skumma varv
Posted: 25 Jan 2022, 13:58
Tjena!
Jag är en ny medlem här på NordicR.
Jag har haft min bil i ca 4 år (855R manuell 1997)
Jag har en fråga angående att motorn beter sig skumt, och har så gjort sedan jag köpte bilen, dvs när jag gasar och trycker ned kopplingen så ökar varvet på motorn i 1-2sek innan varvet sjunker. Vad kan vara felet??
Bilen är som sagt en t-röd från 1997, dock är det inte orginal i maskinen, utan har 19t turbo, öppet filter, öppen dump (har backventil till org dump),andra kolvar/stakar och autotech steg5 programvara. Ca 370-400hk i maskinen.
Jag har bytt, lambdasond, alla vacuumslangar, nya tryckrör och siliconslangar, renoverat turbo, ny lmm, nya tändkablar / rotor / fördelade/ stift. Samt ny spjällägesgivare..
Är fruktansvärt irriterande när gasen "hänger" sig i 1-2sek innan jag kan växla på ett vettigt sätt..
Tänkte att ni som är specialister på dessa bilar, kanske har några förslag.
Kanske är det trimmet som gör detta?
Jag är en ny medlem här på NordicR.
Jag har haft min bil i ca 4 år (855R manuell 1997)
Jag har en fråga angående att motorn beter sig skumt, och har så gjort sedan jag köpte bilen, dvs när jag gasar och trycker ned kopplingen så ökar varvet på motorn i 1-2sek innan varvet sjunker. Vad kan vara felet??
Bilen är som sagt en t-röd från 1997, dock är det inte orginal i maskinen, utan har 19t turbo, öppet filter, öppen dump (har backventil till org dump),andra kolvar/stakar och autotech steg5 programvara. Ca 370-400hk i maskinen.
Jag har bytt, lambdasond, alla vacuumslangar, nya tryckrör och siliconslangar, renoverat turbo, ny lmm, nya tändkablar / rotor / fördelade/ stift. Samt ny spjällägesgivare..
Är fruktansvärt irriterande när gasen "hänger" sig i 1-2sek innan jag kan växla på ett vettigt sätt..
Tänkte att ni som är specialister på dessa bilar, kanske har några förslag.
Kanske är det trimmet som gör detta?